Julstök

Fick för mig häromdagen att jag skulle plocka fram lite julsaker.. Jag ångrade mig ganska snart att jag tog mig an det projektet på egen hand..

Jag har mina julsaker i 2 st flyttlådor, väldigt smidigt, men sen har jag placerat dessa 2 flyttlådor inne i Josses garderob.. Bara där så börjar det bli jobbigt.. Josse har oxå en walk-in-closet, men hon har snedtak i sin. Så där det börjar bli trångt att stå, har en byrå hamnat och brevid den står 2 flyttlådor på höjden.. Sen, OVANPÅ detta, ligger typ 1 miljard klädesplagg, handdukar, sängkläder och fan vet vad! Där bakom (!) har vi så smidigt placerat jul-lådorna! Så för att komma dit så får man gå slalom mellan skor (typ 45 par), sen lyfta bort allt som ligger ovanpå lådor/byrå, lägga någon annanstans, lyfta ut den ena flyttlådan och ställa utanför och detta ska man göra utan att snubbla på alla skor.. Sen kan jag lyfta fram mina julsaker! :D Och få ut dom ur garderoben utan att slå ihjäl mig på kuppen, men det gick!
Efter att lådorna har kommit ut, så måste ju alla Josses saker tillbaka oxå... Utan att jag ska snubbla och slå ihjäl mig.. Behöver jag ens nämna att lådorna inte kommer flytta tillbaka dit efter jul!?! Tänker hitta en annan plats för dom! Orkar inte göra om det de närmsta månaderna =P Annars får jag försöka lura Josse att städa undan det!

Men det blev lite mysigt sen, när väl mina tomtar fick komma fram!




Den här tomten fick jag när jag var liten, klart den ska få vara med=)

Lite (mer) blommor kom det hem igår oxå!


Vita hyacinter i denhär, sen har Josse en med rosa hyacinter!



Nu kanske man kan börja få lite julkänsla iaf=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0