Nyköping!

Blev en tripp till Nyköping med Mira idag för lite lydnadsträning på Brukshundsklubben! Tränade med mammas och Aros tävlingslydnadsgäng=) Mira skötte sig riktigt fint!

Tränade en del fotgående, lika bra att passa på när man har tillgång till störningsmoment ;) Det skötte hon jättebra, både när vi körde själva och när en ur gruppen "kommenderade" oss!

Platsliggningen gick bra, men jag fegade ur lite (mkt pga en av hundarna som var med..), så Mira fick inte vara lös, utan jag gick bara iväg koppellängden. Hon låg still hela tiden, men hon låg och spanade runt lite på allt annat. Men så länge hon inte flyttar på sig så är det godkänt iaf!

Samma när vi tränade läggande under gång så vågade jag inte släppa henne lös.. Utan jag gick med henne fot, sa åt henne att lägga sig och gick kopplets längd vidare. Vi behöver börja träna snabba lägganden igen, men annars skötte hon sig bra! La sig rätt och reste sig inte någon gång!

Ingångarna efter inkallningen gick jättebra! Kom som ett skott på inkallningen och satte sig i fin position! Duktiga tjejen!

Sen hoppade vi lite över hindret bara för att busa lite och få Mira att tända till lite=P

Nu jäklar kampar Mira för glatta livet! Haha! Köpte en ny leksak till henne idag, en likadan som jag brukade använda förut, för den vet jag att hon älskar! Det tog typ 1 minut, sen var leksaken lite ledsen! Så nu måste jag nog börja leta efter lite tåligare leksaker att kampa med! Känns riktigt kul att hon har en sån kamplust nu, även när det är så mycket störningar, med tanke på hur hon var som valp och unghund och inte ville leka och busa alls. Men nu tar hon igen det med råge;)

Nu ligger både Mira och Aros helt utslagna!

Blir nog en tripp till bruks igen på onsdag!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0