Gårdagens träning

Igår var det lydnadsträning på brukshundsklubben igen! Vet inte riktigt vad vi roade oss med igår, hela gruppen var lite ofokuserade och flummade mest runt! Haha! Roligt hade vi iaf ;)
Mira och jag tränade vidare med fotgående, ingångar, tomte-steg och inkallningar. Hon skötte sig bra, speciellt med tanke på hur okoncentrerad jag var efter att ha pluggat som en dåre hela dagen.. Även platsliggningen gick bra, men jag har inte vågat ha henne lös under den än.
Nästa vecka tänkte jag ta platsliggningen i spårlina, så jag kan gå iväg längre från henne, sen törs jag nog ha henne lös=) Har även varit lite feg vid inkallningarna när hon är lös, går inte så långt från henne då, men hon sköter sig jättebra så det är nog dags att jag börjar lita lite mer på henne nu igen!

Så i veckan är det bara att träna vidare=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0