Moira

Jag och Josse åkte ut sent till stallet igår, vi hade nattningen och känner ju inte för att åka två gånger... Så jag red i ridhuset, medans Josse fick den stora äran att börja sortera Majhas alla saker vi har fått redan xD Och mer blir det sen när hon kommer!

Jag tänkte bara skrittat Moira igår, så hon fick bara på sig western-tränset och ett fleece-täcke (ja, och skydden och de hon alltid har..), sen gick vi ner till ridhuset. Världens sötaste ponny-ekipage var där och red när vi kom ner, vilket Moira tyckte var väldigt spännande!

När hon var framskrittat, så kortade jag upp tyglarna lite, för att se om hon var lika spänd som dagen innan, men hon lyssnade jättefint på skänkel och hand=) Mjuk och fin, men satan va pigg! Haha! Lät henne trava både på spåret och över lite bommar, skojar inte när jag säger att hon tände till! Laddade järnet för att ta 3 travbommar! Knas-fian <3

Josse kom ner efter en stund och satte upp ett 30 cm hinder som vi tog i galopp. (Fast det hade lika gärna kunnat vara ett 1,30 m hinder som Moira laddade!) Fick ångra mig lite att jag hade tagit westerntränset, det var lite mycket och långa tyglar att hålla reda på!

Det var en väldigt glad häst sen som gick tillbaka upp till stallet sen! Efter lite massage och stretch så var hon nöjd med dagen!

Snart ska jag och M ut till stallet, blir en uteritt i det fina vädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0