Tröttmössa

Hade satt alarmet på 8 idag, för att jag skulle komma upp någongång.. Gick väl sådär att gå upp då, gick upp kl 9 istället! Skönt att dra sig lite! Fick sms av Malin som frågade om jag inte skulle med ut till stallet, 30 min senare. Blev lite stressigt där en stund;)

Efter att vi väl lyckats få in våra 3 hästar i stallet (va lite trångt ett tag), få iordning oss, hästarna och ta sig upp på dom (vilket inte är helt lätt när man är klädd som en michelingubbe), så kom vi iväg! Blev "lilla rundan" idag, den tar väl 40 minuter eller så. Hästarna skötte sig jättebra när vi gick förbi skogsmaskiner som fällde träd precis brevid oss och gubben som kom på cykel var inte heller så farlig, men spökena i skogen var Valle lite skeptiskt till ett tag! Men då vakande Malin till liv iaf;)

Idag kände jag verkligen igen gamla vanliga Moira! Hon trampade på ordentligt, hon blev piggare när jag kortade tygeln, hon ville inte alls ligga sist och låg på i traven! Nu vekar vi ha fått en bra balans på foderstaten iaf=)

Jag och Moira på Ingvaldstorp i somras

Har ätit lunch nu, ska vika lite tvätt och starta en ny maskin.. Sen är det hundarnas tur att få sitt! Eller, jag tror nog att jag ska ut och springa, så då får Hedda vilodag. Annars blir hon så sur på mig! Mira tycker att det är roligt att springa, Hedda föredrar myspromenader..

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0