Träning

Har börjat komma igång med Miras lydnadsträning igen=) Brukar passa på att träna lite linförighet när vi är ute och går, göra några inkallningar med ordentliga ingångar och någon platsläggning så hon inte börjar tycka att det är jobbigt att göra det när det är kallt eller blött ute.

Det märks på Mira att hon är taggad igen! Sist jag fick ett träningsryck så var hon så ofokuserad och vimsade mest runt, men nu sattsar hon verkligen! Duktiga lilla tjejen!

Tänkte försöka hinna lägga ett personspår imorgon f.m innan jag åker till stallet, så kan hon få gå det när jag kommer hem igen! Var länge sen hon gick spår, men hon tycker ju att det är så kul!

Såg även att Nyköpings brukshundsklubb skulle starta med sina rallylydnadskurser igen! Men på lördagsförmiddagar=( Jobbar ju nästan alla lördagar i februari... Vi får ta nästa kursomgång istället!

Har kört lite sitt/ligg/ingångar inne nu, mörkt och kallt ute.. Gick bra, hon blev lite övertaggad en stund, men jag fick lägga undan godisen och börja om, så gick det mycket bättre!


Gammal bild, men lika fin Mira för det <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0