Träning på bruks

Idag blev det lite lydnadsträning på brukshundsklubben efter skolan! Det var ett tag sen vi var där, men Mira skötte sig riktigt fint! Hon ville inte riktigt busa och kampa som hon brukar göra, men jag fick igång henne och hon var fokuserad och peppad! Trots mycket störning av lukter, andra hundar, folk m.m!
Vi tränade platsliggning, fotgående, stanna och inkallning.
Fotgåendet skötte hon klockrent, så duktig!
Första platsliggningen reste hon sig upp en gång, men jag behövde bara säga till henne att lägga sig igen sen låg hon kvar. Andra platsliggningen låg hon helt still i 2 minuter, men jag stog bara på 2 meters håll så jag kunde vara snabb fram om hon hade rest sig. Kändes bäst så när vi inte har tränat det på hela vintern.
Stanna gick oxå bra, men jag körde bara att jag satte henne vid sidan, gick iväg 10-12 meter och gick tillbaka till henne efter en stund, då hon gärna vill lyfta rumpan när vi tränar stanna.
Inkallningen gick jättebra! Hon kom snabbt och gjorde fina ingångar och satte sig fot direkt!
Var stolt över min vovve idag=)


Har bakat lite kolakakor och hallon/blåbärskakor ikväll=) Har bara provsmakat några;) Dom var klart godkända! In med dom i frysen, så har jag något att bjuda på när jag får fikagäster=)

Ikväll blir det lugnt, efter dagens mattelektion så har energin tagit slut. Får ta tag i skolböckerna imorgon igen! Då blir det mer %-räkning och lite branchkunskap!

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0