Fina Mira!

I går var jag och mamma på utställning med Mira och Aros i Oxelösund=) Jag hade inte så höga förväntningar på hur det skulle gå för Mira, sist vi ställde fick hon ju panik när domaren kom och allt blev bara pannkaka, så detta var endast träning och för att jag skulle se hur Mira skulle reagera.

Som vanligt ställde mamma långt innan mig, så det blev lite väntan. Men det var strålande fint väder så det gjorde inte så mycket!

Aros hade utställningspremiär! Han skötte sig mycket bra och fick väldigt fin kritik!



Sen när det väl var dags för mig och Mira så var jag bara lite nervös=P Men det gick mycket bättre än jag trodde! Hon ville inte stå på bordet, men domaren var väldigt bra och såg att Mira var väldigt stressad och nervös, så hon sa att vi skulle ta det som träning. Så vi fick börja med att springa ett varv i ringen, sen fick jag ställa henne på backen istället, då blev hon lugnare! Domaren tyckte inte att det var värt att bråka med Miras tänder, utan jag fick visa dom istället och domaren stog brevid och pratade med lugnt med Mira. Superbra domare! Under tiden dom skrev kritiken så slappnade Mira verkligen av och kom på att det inte var så farligt inne i ringen!



Kritiken:
Snart 2 år, feminin helhet, ett vackert välskuret huvud, mörka ögon bra pigment. Bra hals & rygg, väl utfylld bröstkorg. Bra ben och tassar, normala vinklar, något utåtvridna tassar bak, rörelser ua. Tycker inte om att bli hanterad, sköter sig utmärkt tillsammans med matte. Behöver träning.

Det kom ju inte som någon överraskning att hon behövde träning=P Fick jättebra tips av en annan som ställde som jag ska testa på Mira! Får se om det funkar!

Idag har jag jobbat, sen åkte jag till Moira. Dom andra hästarna skulle släppas på bete idag, så vi bestämde oss för att testa att låta Moira gå ut med shettisarna på bete. Hoppas det funkar! Moira var jättenöjd när hon fick komma in i en större hage med gräs!


Snygg vinkel det blev;)

Nu ska jag ut och gå en sväng med Mira, sen blir det nog soffhäng. Ska njuta av att inte ha något plugg idag!

Ha det bra!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0