Dagens hundträning

Efter att ha vänt upp-och-ner på halva huset för att hitta en klicker, fyllt fickorna med frolic, letat fram Miras favorit-leksak och klätt mig som att det var midvinter, så var jag redo för lite lydnadsträning med Mira! Den enda som inte var peppad för den idén var Mira... Hon tyckte det var en helt meningslös idé med lydnadsträning idag.. Så det fick bli en hel del lek och bus för att tagga till henne.

Började med att köra lite inkallning, men jag övergick till att träna ingångar. Hon kom fint när jag kallade på henne, men hon ville bara sätta sig på tvären, så då koncentrerade vi oss på det istället.

Fotgåendet gick inte alls bra när vi var ute på planen (gärdet bakom huset), hon gick ett steg för långt bak, men hon hade ögonkontakt iaf. Så det blev väldigt korta pass och sen avslutade jag när hon gick där hon skulle.

Gick tillbaka hem och hämtade Hedda oxå, sen blev det en mys-promenad istället. Dom fick fjanta runt en liten stund, sen testade jag att köra lite fotgående igen. Mu gick det mycket bättre, Mira gick på rätt plats, fin ögonkontakt och energisk i rörelserna! Hon hade järnkoll på mig och reagerade direkt om jag gjorde halt eller började springa! Hon är duktig när hon vill ;)
Hedda är jätteduktig på fotgåendet, men hon är så liten att hon har svårt att ha ögonkontakt om hon inte går lite för långt ut ifrån mig. Men jag låter henne gå där, det är inget att bråka med henne om! Hon blir så glad när hon får vara med och träna och få visa hur duktig hon är=)

Tränade lite stanna när dom sprang lösa, det funkade jättebra!

Så även om träningen inte startade så bra, så var jag nöjd när jag kom hem efter promenaden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0