Bruks

Nu har jag och Mira kommit hem från första lydnadsträningen på bruks! Har en mycket trött hund vid mina fötter, men jag kan ju inte påstå att jag är jättepigg nu heller!



Det gick bra idag! Är väldigt nöjd med henne=) Idag var vi ca 10 st som tränade, med en väldigt blandad kunskapsnivå, men alla hjälper alla och det kändes som en bra grupp! 
Vi tränade fotgående, inkallning, position och så körde vi en platsliggning. Fast då fick Mira ligga kopplad så gick jag bara iväg koppellängden, men hon låg stilla och tyst i 2 minuter! Duktiga tjejen! 
Jag fick tips om att träna "tomte-steg" (d.v.s att jag ska ta pyttesmå steg åt olika håll och hon hela tiden ska följa efter, sittandes på rumpan) med Mira när jag tränar fot, så hon håller positionen och ögonkontakten, så det ska vi träna i veckan.

Nu är jag trött efter några timmar i skolan, härlig promenad till hamnen med J och sen hundträning, så nu tänker jag krypa ner i soffan!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0