:´(

Igår kom beskedet som vi har fasat för länge nu.. Även om det var väntat och det bästa för Moira, så är det tungt när man väl står där med pappret i ena handen och Moira i den andra... Det är visserligen inte slutgiltigt än, försäkringsbolaget måste säga sitt också, så än så länge kan man hålla det lite på avstånd.. Det är bara att vänta och se vad dom säger.

Om 9 dagar fyller du 18 år och vi har då haft dig i 12 år. Vem hade kunnat tro att du är samma häst som jag kom hem med?
Den 13/5 2000 var det en mager, rädd och nervös liten krake var det som gick ur hästtransporten i stallet och in i sitt nya hem. Det tog ett tag innan jag fick rida första gången, först var du tvungen att få lite hull på kroppen. Ridningen ja... Herregud va fort du sprang! Jäklar vad jag fick hålla i mig! Men efter några månader så kunde du ju faktiskt skritta en hel ridtur!
Det tog lite mer än 1 år innan mamma red henne första gången, hon ansåg sig väl inte vara tillräckligt självmordsbenägen innan dess ;) Ibland funderar jag på hur du vågade mig rida henne överhuvudtaget! Men vi har ju fått lön för mödan flera gånger om! Världens bästa Moira, helt underbar! Det finns ingen som du! 

Du har gett oss så mycket genom alla år, många av våra bästa minnen är med dig. Tårarna bara rinner när jag tänker på att allt snart kan vara över, att du inte kommer stå där i hagen en dag. Det är för tidigt, du har så mycket kvar att ge, du är så pigg, fräsch och glad jämt. Min fina, underbara Moira <3 Men benet gör ont på dig och det sista vi vill är att du ska lida, du förtjänar bättre än det. Men fan va jobbigt det känns..

           



Världens finaste <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0