Hundträning

Idag var det dags för brukshundsklubben igen! Har missat två gånger pga tidsbrist och stress.. Men nu var det dags igen! Idag var även Josse och Hedda med och tränade med oss=)

Tränade inkallning, ingångar, ställande under gång och påbörjade läggande under gång. En platsliggning körde vi på slutet oxå.

Mira skötte sig så bra idag! Hon var peppad, pigg och lyssnade jättebra! Inkallningarna var klockrena, hon satt blickstill fram till kommado, då sprang hon fram och gjorde jättefina ingångar! Testade även att ge ett stanna-kommando under ena inkallningen och då tvärstannade hon :D

Ställande och läggande under gång har jag inte tränat på länge med henne, men det gick jättebra! Gjorde lite från grunden och var övertydlig först, men hon fattade direkt vad jag ville! Fortsätter den träningen under veckan och nästa träningspass!

Platsliggandet gick lite sämre, hon ställde sig upp en gång så jag fick gå tillbaka och lägga henne, men sen låg hon snällt efter det. Så långt ifrån henne som jag gick idag har jag nog inte gått förut, så jag gick inte lika långt iväg efter att ja la henne. Men det är bara att träna på=)



Hedda skötte sig oxå jättebra, Josse tyckte det var roligt att träna lite=) Synd bara att det är så långt för henne, så hon kommer inte kunna va med så mycket.. Nån mer gång ville hon vara med iaf!

Nu ska jag ta kväll, skola imorgon! God natt!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hej, vad fin hon är Mira :). Ska själv skaffa en kooiker i sommar (från kennel Moonhaven) där Mira är ifrån antar jag?



Mvh/ Viktoria Karlsson

2012-05-18 @ 13:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0