Gårdagens bravader..

Avslutade visst gårdagen med att spendera några timmar på akuten med andningssvårigheter..

Kände ingenting under dagen när jag var i skolan och hade grupparbete. Efter skolan var jag och fikade med två klasskompisar och sen blev det 1 timmes promenad med en annan klasskompis och Mira. Hade inga problem med andningen då, vi gick i samma tempo jag brukar ha under Mirapromenaderna och typ samma runda det brukar bli efter skolan.

När jag kom hem så åt jag lite, sen hamnade jag med datorn i soffan och efter en stund började jag gäspa mycket.. Trodde att det var tröttheten som började komma ikapp, men märkte snart att jag inte fick ner ordentligt med luft i lungorna.. Det började runt 19 och blev bara värre hela tiden..Efter lite tjatande från några stycken så ringde jag sjukvårdsrådgivningen..
Dom ville att jag skulle åka in till akuten, då dom inte kunde förstå vad det berodde på och att det kan bli bråttom när det handlar om andningen..

När jag satt i väntrummet så började jag få lite hjärtklappning och var helt skakig på händerna, men det kändes mest som det hängde ihop med att jag bara ytandades då, fick inte ner luften..

Sköterskorna tog massa prover efter att jag hade fått ett rum ( jippi, sprutor..) men jag hade bra blodvärden och ingen infektion i kroppen! Skönt! Eftersom jag blev sämre under tiden jag satt där och hade fått stickningar i händer och ansiktet tog dom även test för blodpropp, men inget sånt heller!

Läkaren var jättebra, kollade massor och frågade om typ allt. Då proverna inte visade nåt allvarligt och mina symptom inte försvann, så trodde han och en annan läkare att det beror på flera anledningar. Bla så var jag lite svullen i halsen, så det är nog nåt litet virus där och bråkar.. Sen spelar nog all stress som är just nu in, tillsammans med lite ångest efter allt som hänt.. Det var ingen panikångestattack, men min kropp säger ifrån lite nu.. Måste lyssna och ta det lite lugnt nu.. Var hemma strax innan 1 inatt, så det blev bara 4 timmar på akuten ;) Men det är väl alltid mysigt att spendera en tisdagsnatt på akuten med sprutor, plåster och larmknapp? ;)

Under dagen idag har iaf hjärtklappningen och skakningarna typ försvunnit, men andningen är ansträngd.. Har lite domningar i händerna till och från oxå :/ Om det börjar göra ont att andas måste jag åka in igen och om det inte släpper måste jag höra av mig.. Hoppas andningen ordnar upp sig under morgondagen!

Nu tänker jag ha soffhäng resten av kvällen! (och äta lite choklad!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0